torsdag 22 mars 2007

GB-glass

GB är ju roliga. Deras marknadsföringsnissar verkar helt ovetande om jämställdhetsdebatten. Varför skulle de annars döpa den nya, rosa glassen med inbyggt glittersmink i pinnen till Girlie? Eller så är det bara väldigt smart, eftersom det ger uppmärksamhet i media. Efter dagens nyhetssändningar vet ju alla att GB:s nya glassortiment är här.

Oavsett om marknadsnissarna tänkt eller inte, så är det klart att Sveriges konsumenter reagerar som de gjort.
Om nu GB tänkte att glassen skulle föra tankarna till 70-talsdisco (som de sa i P1 i morse) varför inte bara döpa glassen till "Disco" istället?

DN testade glassar för någon vecka sedan. Då fick Girlie bara en 2:a av fem möjliga.

Själv skiter jag i GB. En krämig Häägen Dasz eller Lejonet och Björnens ljuvliga espressoglass är så mycket bättre.
Älsklingssmaker: Mascarpone, toblerone, kola, nötter, mörk choklad, äkta vanilj, saffran, yoghurt, kaffe, mandel, honung, hallon..mmm. Allt på en gång? Ja tack!

Inga kommentarer: